Rike Ziegler

Student Game Producer

Orpheus

Orpheus is a single-player 3D puzzle adventure game with stealth elements in which the main character must descend into the mystical underworld to rescue his lover Eurydice. Trailer and Gameplay Video can be found here. The team that developed Orpheus, consisted out of 21 game developers with different specialities. For the production the team split

Once Upon A Conquest

Once Upon A Conquest” is a 3D, third person, singleplayer hack’n’slash game telling a bedtime story about The Overlord’s past told to his grandchildren. While the story of his wreaking havoc adventures is being told, you as the player bring destruction and death to the light-hearted kingdom. All leading to a face-off against their larger-than-life

Cosmoss

Cosmoss is a 3D/2D/Unreal Project and tell the story of a microscopic world, where the fate of a dying village is in the hands of Lox. Lox must bring Bud, the last seed of the mother tree, to the “right” place so that the people can survive. Cosmoss was developed as part of the Anifilm/Aniplay

Na Kala

Na Kala is a single-player first person exploration game. The game is about a person who lives in a dreary black and white world. One day she finds a camera through which she can see colors again. The player’s task is to bring the colors back into the world. In this project we work with

VR Bending

VR Bending is a virtual reality game that was created at the Hochschule der Medien. The game is inspired by the “Avatar” series. The aim of the production was to recreate the bending of elements as realistically as possible and thus offer the player an immersive experience. I participated as a 3D Artist and was

The Junkyard

„The Junkyard“ ist die erste Filmproduktion an der ich als 3D Artist und Producerin mitgearbeitet habe. Wir waren ein siebenköpfiges Team und haben den drei minütigen Kurzfilm im laufe eines Semesters produziert. Dieses Projekt hat mich für Computergrafiken begeistert und mir neben der Rolle als 3D Artist auch die Gelegenheit geboten, Einblicke in das Projektmanagement

Waterfalls

Inspiriert von den 2D Designs des Games „Monument Valley„, wollte ich mich darin ausprobieren, kleine Welten zu schaffen, die dem Level eines Games entsprechen können. Ich habe das Projekt in Maya gemodelt und in Substance Painter texturiert.

„BCC“ Character Design

„BCC“ ist das Resultat einer Concept Art Challenge. Als Grundlage diente ein Polizeibericht aus dem ich Aufenthaltsort, Aussehen, Festnahmegrund und den Verhaftungshergang des Charakters entnehmen konnte. Es handelt sich dabei um den Charakter „BCC“. Eine roborterartige Figur namens „BCC“ mit vier Armen und einer besonderen Liebe zu Tieren, wurde von der Polizei geschnappt nach dem

„Burt“ Character Design

„Burt“ der Festivalgänger ist ein liebenswerter Charakter der es liebt zu tanzen und Leute zu umarmen. Der Charakter besitzt ein vollständiges Rig, mit skalierbaren Armen und Beinen. Burt habe ich in Maya gemodelt und geriggt.  

„Sorray“ Character Design

„Sorray“ ist ein weiteres Ergebnis einer Character Design Challenge. Bei diesem Charakter hatte ich sehr viele Freiheiten. Die Vorgaben bestanden hauptsächlich daraus, dass es sich um ein Tier handeln muss, das in dem Film „Magische Tierwesen“ mitspielen könnte und magische Fähigkeiten besitzen muss. Sorray ist ein Tier, dessen Fell die magische Fähigkeiten hat Dinge zu